E-begeleiding
Het Nieuwe Begeleiden = Zelfregie + Empowerment
Definitie van e-coaching
E-coaching is de vorm van coaching die gebruik maakt van informatie- en communicatietechnologie (ICT). Echter, het gebruik van ICT middelen zorgt voor een specifieke manier van werken per vorm van e-coaching. Hieronder staat de algemene definitie van e-coaching:
“E-coaching is een niet-hiërarchisch ontwikkelingspartnerschap waarbij het leer- en reflectieproces zowel analoog als digitaal plaats vindt en waarbij er sprake is van fysieke afstand in de communicatie.”
(Ribbers & Waringa, 2011)
E-coaching is van deze tijd! In onze huidige digitale wereld is er steeds meer behoefte aan E-coaching.
Vormen van E-coaching:
- F2F-coaching: Face to Face coaching
- Video-coaching: denk aan middelen als FaceTime, Skype, enz.
- Tele-coaching: telefoon
- Chat-coaching: denk aan What’s App
- Mail-coaching: via de mail of een digitale coachingsomgeving
E-coaching, ook wel ‘Het Nieuwe Coachen’ genoemd, kent vele voordelen:
- Tijd en plaats onafhankelijk
- ‘Learning-on‐the‐job’
- Relevante context
- Reflectietijd neemt toe
- Aaneenschakeling van contacten (continue proces)
- Betrokkenheid coachee stijgt
- Kleine stapjes = meer succeservaring (frequent contact)

Bron: ecoachPRO & E-coaching (Ribbers & Waringa)
Bent u nieuwsgierig naar de andere voordelen van E-begeleiding?
LeerKRACHTcoach boekt mooie resultaten met deze vorm van coaching.
Hoe zou E-begeleiding binnen uw organisatie/bedrijf in kunnen worden gezet?
LeerKRACHTcoach licht dit graag in een vrijblijvend gesprek aan u toe.

Roelie Zijlstra
LeerKRACHTcoach